Tamara Smit | Meet the people | online marketing studenten

jurdedalie
september 18 / 2019 calendar-icon
This is post

De kracht van Flowmundo zit ‘m in de talenten van onze online marketing studenten. Naast hun studie werken ze minimaal één dag per week op locatie bij de klant en helpen zij deze bedrijven met het inzetten van Digital Marketing.
Maar wie schuilt er eigenlijk achter dit talent? Wij stellen ze graag aan je voor en dat lees je in onze artikelenreeks “Meet the people”!

 

“Wees vooral niet bang dat je te weinig kennis hebt. Je hebt meer kennis dan je zelf denkt. En je bent al snel van waarde voor een bedrijf, zij huren jou niet voor niets in!”

 

Tamara Smit, 24 jaar, Afgestudeerd aan Universiteit Twente, master Communication Studies

Profielfoto online marketeer Tamara

  1. Tamara vertel is, wie ben je?

Ik ben Tamara, 24 jaar. Vorige maand ben ik afgestudeerd van de masteropleiding Communication Studies, profiel Marketing Communication in Enschede. Zelf kom ik uit Utrecht en heb ik mijn HBO-studie gevolgd in Amsterdam; Media informatie & communicatie. Na mijn afstudeerstage bij de Nederlandse Spoorwegen heb ik besloten door te studeren. Een master was daarin een logische stap.

 

  1. Hoe kwam je bij Flowmundo terecht?

Ik kwam bij Flowmundo terecht door een studievriendin. Ze stuurde een screenshot van een LinkedIn bericht van Noor (Talent Manager bij Flowmundo). Ik was precies op dat moment bezig met zoeken naar werk en mijn cv aan het updaten, super toevallig, dus heb ik meteen een bericht gestuurd. Ik kreeg dezelfde middag nog een belletje!

 

  1. Waarom wilde je bij Flowmundo werken?

Online marketing is een zeer belangrijk onderdeel van marketing en communicatie. Daarom wilde ik meer praktijkervaring op doen. Op de opleiding was het al wel een belangrijk onderdeel, maar de focus lag vooral op de gedachte erachter, niet op hoe je het nou toe moet passen. Social media werd hier ook nog niet echt in meegenomen terwijl dat nu juist wel vaak door bedrijven wordt gebruikt!

Daarnaast wilde ik nog wat meer praktijkervaring opdoen. Ik was op zoek naar een studiegerelateerde bijbaan maar dit waren vooral fulltime vacatures. De flexibiliteit die Flowmundo biedt was ideaal voor mij! Ik kon dit goed combineren met mijn afstuderen.

 

  1. Waar werk je en hoe ziet je werkdag eruit?

Ik werk bij Heutink, adviseur en totaalleverancier van educatieve middelen met meer dan 100 jaar ervaring in het onderwijs. Hier ben ik bezig met online marketing en ben verantwoordelijk voor de online-strategie en -content voor het segment Kinderopvang. Ik zit hier op de afdeling Marketing. Het eerste wat ik elke ochtend doe is mijn mail checken. Dan begin ik met het inplannen van de berichten op social media. Dan ga ik even sparren met de andere online marketeer; wat is er allemaal gedaan, wat er nog moet gebeuren, etc. Daarna ga ik hiermee aan de slag. Eigenlijk is dat altijd het bedenken van de content. voor social media, maar ook voor bijvoorbeeld e-mailings. Hier schrijf ik dan ook gelijk de tekst voor en zoek ik geschikt beeldmateriaal. Het bedenken van de content neemt het grootste gedeelte van mijn dag in beslag. Dit vind ik ook het leukste, want hier kan ik mijn creativiteit in kwijt. Maar ook het strategische deel vind ik heel leuk, echt nadenken welke content geschikt is.

 

  1. Wat heb je bij Flowmundo geleerd?Tamara aan het leren bij Flowmundo Academy

Ik heb veel geleerd bij de Flowmundo Academy. Hier leerde ik over Google Analytics en over hoe je social media kan inzetten. Hier heb ik veel aan gehad en kon ik gelijk in de praktijk brengen!

 

  1. Wat is je tip voor nieuwe collega’s?

Wees vooral niet bang dat je te weinig kennis hebt. Je hebt meer kennis dan je zelf denkt. En je bent al snel van waarde voor een bedrijf, zij huren jou niet voor niets in!

 

  1. Wat heb je op je eigen leven toegepast wat je hier hebt geleerd?

Niet bang zijn dat je iets niet kan. Vaak als je in het diepe wordt gegooid dan pas je je aan en lukt het echt wel!

 

  1. Wat is volgens jou de mooiste digitale ontwikkeling?

Ik vind de personalisering heel mooi, de meer persoonlijke benadering. De lay-out en content kan nu zo worden ingericht dat het lijkt alsof je een persoon 1-op-1 aanspreekt.

 

  1. Wat is je droombaan?

Ik zou heel graag Brand manager willen zijn. En dan het liefst van een kledingmerk of schoenenmerk. Interieur vind ik ook heel leuk, als het maar iets met design is.

 

  1. Wat heeft het komende jaar voor jou in petto?

Ik ga mijn eerste officiële “grote-mensen-baan” vinden, spannend! Daarnaast wil ik mezelf lekker veel gaan uitdagen, zowel op professioneel vlak als persoonlijk vlak.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou, als student, bij Flowmundo?
Neem dan snel 
contact op!

Volg ons ook op FacebookInstagram & LinkedIn