Gedreven door haar nieuwsgierigheid naar website optimalisatie heeft Loes Mensink (25), trainee digital marketing bij Flowmundo, de keuze gemaakt om te stoppen met haar master in Psychology en een hele nieuwe weg in te slaan. Vandaag vertelt ze hoe Flowmundo haar in sneltreinvaart helpt ontwikkelen.
Aangenaam, ik ben Loes Mensink en sinds september ben ik via Flowmundo werkzaam als Digital Marketing Trainee bij de IU Groep. Na mijn bachelor Toegepaste Psychologie aan Saxion Hogeschool heb ik ervoor gekozen om de wo master Psychology te gaan volgen aan de Universiteit van Twente. Al snel merkte ik dat ik hier mijn draai niet kon vinden, omdat de studie alleen gericht was op de theorie.
Wel werd mijn nieuwsgierigheid aangewakkerd door het vak interaction design, waar mens en techniek samenkomen. Hier kwam ik voor het eerst in aanraking met de combinatie tussen psychologie en marketing in de vorm van campagne- en website optimalisatie. Dit was de trigger om in mijn vrije tijd cursussen te gaan volgen over UI/UX design en het bouwen en programmeren van websites.
Stoppen en kiezen voor een nieuw begin
Ik besloot te stoppen met de master en een periode van onzekerheid volgde. Hoe ga ik nu verder? Ik ging op onderzoek uit naar mogelijke vervolgstappen en kwam via social media in contact met het digital marketing traineeship van Flowmundo. Ik wilde mijzelf ontwikkelen binnen digital marketing. Wat mij aansprak aan het traineeship is dat ik direct mijn kennis in de praktijk kon brengen en daarnaast nieuwe kennis op kan doen tijdens de masterclasses.
Om de stap daadwerkelijk te zetten moest ik wel even een drempel over. Maar als je bij Flowmundo begint, ben je eerst een aantal weken bezig met de pre-launch fase. Dat is een periode waarin je de basis van marketing leert. Wanneer je echt begint met werken bij een opdrachtgever word je hierdoor niet volledig in het diepe gegooid. Daarnaast zit er een opbouw in het niveau van de masterclasses, waardoor ik vanaf het begin tot nu prima mee kan komen.
“Leren gaat hierdoor echt als een sneltrein, want de lesstof is direct toe te passen in de praktijk”
Inspirerende docenten
Alle docenten die voor de groep staan komen uit het werkveld. Wat ik echt inspirerend vind is het feit dat deze docenten hun kennis en ervaring uit het werkveld iedere week met ons delen. Leren gaat hierdoor echt als een sneltrein, want de lesstof is direct toe te passen in de praktijk.
“Ik ben zekerder geworden en daar ben ik ook heel blij mee.”
Werken bij IU Groep
Bij IU Groep ben ik verantwoordelijk voor campagne- en website optimalisatie, SEO, SEA en data-analyses. Alle kennis die ik op de bij de masterclasses pas ik direct toe in de praktijk.
Het is erg fijn dat ik op deze manier van toegevoegde waarde kan zijn voor ons team en het bedrijf. Dit zorgt er ook voor dat ik zekerder ben geworden en daar ben ik ook heel blij mee.
De stap van psychologie naar marketing leek in het begin best groot, maar nu kan ik mijn kennis juist inzetten om de marketing hier te verbeteren. Dat is echt een groot voordeel.
Wil jij ook nieuwe skills leren en een verschil maken bij een bedrijf? Download de brochure of stuur ons een bericht!